مزایای فوق العاده روغن فندق برای پوست

alikarimi55
روغن فندق مایعی است که توسط دستگاهی به نام پرس از فندق گرفته می شود. از روغن فندق معمولاً برای پخت و پز و تهیه سس سالاد استفاده می شود. از روغن فندق می توان در مراقبت از مو و همچنین برای روغن های ماساژ استفاده کرد. علاوه بر این،  روغن فندق می ‌تواند به […]

روغن فندق مایعی است که توسط دستگاهی به نام پرس از فندق گرفته می شود. از روغن فندق معمولاً برای پخت و پز و تهیه سس سالاد استفاده می شود. از روغن فندق می توان در مراقبت از مو و همچنین برای روغن های ماساژ استفاده کرد. علاوه بر این،  روغن فندق می ‌تواند به عنوان یک محصول مراقبت از پوست مورد استفاده قرار گیرد. این روغن حاوی ویتامین های مغذی پوست و اسیدهای چرب ضروری است. این مواد به محافظت از پوست در برابر آفتاب، تقویت تولید کلاژن و موارد دیگر کمک می کند. در این مطلب با مزایای روغن فندق برای پوست و چگونگی افزودن آن به روال مراقبت از پوست آشنا می شویم.

استفاده از روغن فندق برای پوست های حساس

در اکثر موارد روغن فندق برای افرادی که پوست حساس دارند بی خطر است. روغن ‌فندق یک جمع کننده بسیار خوب است. اما با جمع کننده های حاوی الکل که در محصولات مراقبت از پوست موجود هستند متفاوت است.

روغن فندق برای پوست یک مرطوب کننده عالی

اسیدهای چرب و ویتامین E  موجود در روغن فندق، آن را به یک مرطوب کننده موثر تبدیل کرده است. روغن فندق مانند یک سد طبیعی برای حفظ آب در پوست عمل و از خشک شدن آن جلوگیری می کند.

می توان از روغن فندق به عنوان جمع کننده و سفت کننده استفاده کرد

روغن فندق حاوی تانن ها است. تانن ها آنتی اکسیدان های قدرتمند و مفیدی هستند. تانن های موجود در روغن فندق، آن را به یک منبع عالی از مواد سفت کننده تبدیل می کند. علاوه بر این، روغن فندق به پوست های روغنی کمک می کند تا منافذ خود را تمیز و کوچک کند و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن فندق برای پوست و افزایش تولید کلاژن

کلاژن یک پروتئین اساسی است که استخوان ها، اندام ها و تاندون های شما را در کنار هم قرار می دهد. همچنین به پوست خاصیت ارتجاعی می بخشد. پوست ما با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می کند. اما مصرف ویتامین E می تواند به رفع این مشکل کمک کند. ویتامین E با کاهش آنزیمی که کلاژن را از بین می‌برد، تولید آن را ممکن می سازد.

روغن فندق یک آبرسان مقوی برای پوست است

محتوای بالای ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن فندق می‌تواند به افزایش هیدراتاسیون در خارجی ترین لایه پوست کمک کند. ویتامین E با مرطوب نگه داشتن پوست به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست نیز کمک می کند. استفاده از آن باعث می‌ شود که پوست نرم و مرطوب شود.

استفاده از روغن فندق برای پوست به بهبود جای زخم ها کمک می کند

استفاده از محصولات سرشار از  ویتامین E برای پوست ممکن است به از بین بردن جای زخم ها کمک کند. کودکانی که زخمهای ناشی از جراحی دارند و روزانه سه بار از ویتامین E استفاده می کنند، دچار بافت اضافی ناشی از زخم نمی شوند.

روغن فندق به از بین بردن خطوط ریز صورت کمک می کند

ویتامین E موجود در روغن فندق ممکن است به کاهش خطوط ریز صورت کمک کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان مهم برای مراقبت از پوست است. زیرا به یکدست شدن پوست کمک می کند. روغن فندق همچنین به لایه بیرونی پوست کمک می کند تا آب و رطوبت را در خود حفظ کند. اسیدهای چرب همانند آن‌هایی که در روغن فندق یافت می شوند، به کاهش خطوط ریز یا چین و چروک ناشی از نور خورشید کمک میکنند.

روغن فندق و محافظت از پوست در برابر آفتاب

نور خورشید رادیکال‌های آزاد تولید می‌کند. این رادیکال‌های آزاد به سلولهای شما آسیب می رساند و منجر  به ایجاد علائم پیری در پوست می شوند. ویتامین E با خنثی کردن رادیکال های آزاد و محافظت از غشاهای سلولی، از بدن و پوست شما در برابر آفتاب محافظت میکند.

مصرف روغن فندق به کاهش هایپر پیگمانتاسیون کمک می کند

هایپرپیگمانتاسیون شرایطی است که باعث تیرگی پوست می شود. این می تواند بر روی قسمت های کوچک یا بزرگ پوست شما تاثیر گذار باشد. هایپر پیگمانتاسیون می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود، از جمله:

  • آکنه
  • آسیب ناشی از آفتاب
  • بارداری
  • مصرف قرص های ضدبارداری خاص
  • صدمات به پوست

روغن فندق سرشار از ویتامین E است. مطالعات نشان می دهد که ویتامین E می تواند باعث کاهش هایپر پیگمانتاسیون شود.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی روغن فندق برای پوست

تحقیقات در مورد عوارض جانبی و خطرات احتمالی روغن فندق در مراقبت از پوست، بسیار محدود است. موسسه آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی توصیه می کند که افرادی که به آجیل های درختی حساسیت دارند، از مصرف روغن های آنها و یا هر محصول دیگر خودداری کنند.

فندق سرشار از ویتامین E است که برای اکثر افراد بی خطر است. اما مصرف بیش از حد آن از رژیم غذایی، مکمل ها یا اعمال آن بر روی پوست، میتواند برای سلامتی شما مضر باشد. همچنین اگر شما از داروهای رقیق کننده خوراکی استفاده می کنید، قبل از مصرف ویتامین E با پزشک مشورت کنید. مصرف بیش از حد ویتامین E می تواند اثرات دارو را افزایش دهد. این در نهایت منجر به خونریزی بیشتر و زمان لخته شدن طولانی تر می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ