چسب نیکوتین ایوان مارکت روشی موثر در ترک نیکوتین

نادر سیاسی
استفاده چسب نیکوتین یا (برچسب ترک سیگار) ایوان مارکت یکی از روش‌های محبوب و مؤثر کمک به قطع کشیدن سیگار است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از انواعی از درمان جایگزین نیکوتین مانند چسب، شانس موفقیت در قطع سیگار را تا حدود ۵۰٪ تا ۶۰٪ افزایش می‌دهد. با توجه به خطرات برای سلامتی از مصرف […]

چسب نیکوتین

استفاده چسب نیکوتین یا (برچسب ترک سیگار) ایوان مارکت یکی از روش‌های محبوب و مؤثر کمک به قطع کشیدن سیگار است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از انواعی از درمان جایگزین نیکوتین مانند چسب، شانس موفقیت در قطع سیگار را تا حدود ۵۰٪ تا ۶۰٪ افزایش می‌دهد. با توجه به خطرات برای سلامتی از مصرف محصولات حاوی نیکوتین و همچنین احتمال بالای اعتیاد، بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده خود از این محصولات هستند. محصولات درمان جایگزین نیکوتین یک انتخاب محبوب برای کاهش وابستگی به نیکوتین هستند. به دلیل آسانی استفاده و کارایی آن، چسب نیکوتین یکی از محبوب‌ترین درمان‌های جایگزین نیکوتین شده است.

چسب نیکوتین در سال ۱۹۹۱ توسط سازمان FDA تأیید شد. از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶، این چسب در ایالات متحده فقط با نسخه پزشکی در دسترس بود. از سال ۱۹۹۶ به بعد، بدون نسخه پزشکی نیز در دسترس قرار گرفت. انواع دیگری از محصولات دارویی حاوی نیکوتین شامل زانو، قرص، دستگاه تنفسی و اسپری می‌شوند.

این مقاله به کارآیی استفاده از چسب نیکوتین و برخی از مزایا و معایب آن می‌پردازد. همچنین برخی از عوارض جانبی که ممکن است تجربه کنید و سایر نکاتی که باید در استفاده از چسب نیکوتین در نظر گرفته شوند، را بررسی می‌کند.

چسب نیکوتین ایوان مارکت چگونه کار می‌کند؟

چسب نیکوتین با کنترل مقدار ثابتی از نیکوتین از طریق پوست در طول روز کار می‌کند. چسب ترک چه کاری با بدن شما انجام می‌دهد؟ همانطور که نیکوتین در سیگارها، نیکوتین ایوان مارکت در چسب نیز باعث رهایی دوپامین (هورمون «خوشحالی») در مغز می‌شود – این رهایی دوپامین است که مصرف سیگار را به اعتیاد می‌انجامد.

چسب نیکوتین ایوان مارکت

هدف از استفاده از چسب نیکوتین، کاهش تدریجی بدن از نیکوتین است (بدون انتخاب برای سایر مواد مضر موجود در سیگار).

این اغلب باعث کاهش دشواری قطع نیکوتین “سردبیر”. شخصی که به نیکوتین اعتیاد دارد ممکن است همچنین متوجه شود که چسب باعث تحمل بهتر علائم قطع فیزیکی نیکوتین می‌شود.

آیا چسب نیکوتین موثر است؟

هفت داروی خط اول وجود دارند که به طور مداوم میزان موفقیت در ترک سیگار را افزایش می‌دهند: بوپروپیون (زایبان)، وارنیکلین (چانتیکس)، آدامس نیکوتین، دستگاه تنفسی نیکوتین، قرص نیکوتین، اسپری بینی نیکوتین و چسب نیکوتین. تمام پنج درمان جایگزین نیکوتین حدود همان میزان اثربخشی را دارند.

استفاده از چسب نیکوتین می‌تواند یک قدم موثر برای کاهش وابستگی به سیگار باشد و به شما کمک کند تا زندگی بدون سیگار را آغاز کنید. اما همچنین مهم است که توجه داشته باشید که هرگونه درمانی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد و برای استفاده از چسب نیکوتین یا هر درمان دیگر، بهتر است با یک پزشک یا متخصص در ارتباط باشید.

با این وجود، با در نظر گرفتن اثربخشی آن و تحمل بهتری که ایجاد می‌کند، چسب نیکوتین یک راه حل محبوب و موثر برای کمک به شما در ترک سیگار است. این ابزار، همراه با پشتیبانی و راهنمایی مناسب، می‌تواند به شما در راه بهبود سلامتی و بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

توجه:

تحقیقات نشان می دهد که چسب های نیکوتین و سایر انواع درمان جایگزین نیکوتین در صورت استفاده صحیح ایمن و موثر هستند.

نحوه استفاده از چسب نیکوتین

گام‌های زیر توضیح می‌دهند چگونه از چسب نیکوتین استفاده کنید؛ با این حال، هر فردی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. بهتر است با یک پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که چسب را بهترین و ایمن‌ترین روش برای خودتان استفاده می‌کنید.

برچسب ترک سیگار روش مصرف

  • چسب را روی پوست تمیز بگذارید. ممکن است آن را روی بازوی بالا، سینه، شانه یا پشت بگذارید. سعی کنید محلی از پوست را انتخاب کنید که تمیز، بدون چربی، مو، بدون خال یا محل تحریک پذیر مانند زخم باشد.
  • دست‌های خود را بشویید. هنگامی که چسب را می‌زنید، دست‌هایتان را از هر بخش‌نیکوتین باقی‌مانده بشویید.
  • چسب ترک سیگار تا ۲۴ ساعت قابل استفاده است و 24 ساعت شبانه روز را پوشش میدهند. اما ممکن است که ترجیح ‌دهید آن را قبل از خواب بیرون بیاورید و صبح یکی جدید بگذارید.
  • هر روز چسب را در مکان دیگری قرار دهید. این باعث کاهش تحریک پوست می‌شود.
  • چسب را دور بیندازید. چسب را به دو نیم‌تا کنید تا چسبندگی (طرف چسبنده) به سمت داخل باشد. مطمئن شوید که حیوانات خانگی و کودکان دسترسی به چسب را ندارند، که ممکن است منجر به بیماری شوند.

چگونگی باید استفاده از چسب نیکوتین را متوقف کرد؟

توصیه می‌شود که خودتان را طی یک دوره ۸ تا ۱۲ هفته‌ای از چسب نیکوتین کم کنید. شما می‌توانید در طول این دوره میزان مصرف خود را کاهش دهید، همچنین زمانی که چسب را روی پوستتان می‌گذارید را کاهش دهید تا به طور کامل دیگر از آن استفاده نکنید.

برای توقف از استفاده از چسب نیکوتین با یک پزشک یا حرفه‌ای در حوزه بهداشت صحبت کنید تا برنامه‌ای برای ترک استفاده از چسب نیکوتین برای شما ایجاد شود.

محصولات تنباکو مقادیر متفاوتی از نیکوتین را شامل می‌شوند. به عنوان مثال، سیگارهای سنتی شامل ۱۰ تا ۲۰ میلی‌گرم نیکوتین هستند و حدود ۱ تا ۲ میلی‌گرم از آن وقتی سیگار می‌کشید جذب بدن شما می‌شود. Juul، پرطرفدارترین برند از vape، شامل ۵۰ میلی‌گرم نیکوتین است.

دوزهای چسب نیکوتین

معمولاً چسب‌های نیکوتین به سه نوع مختلف از دوزها دسته بندی میشوند: ۲۱ میلی‌گرم، ۱۴ میلی‌گرم و ۷ میلی‌گرم. این اعداد به مقدار نیکوتین در محصول اشاره دارند.

چسب ۲۱ میلی‌گرم به طور معمول به عنوان نقطه شروع برای افرادی که روزانه بسته‌ای ۲۰ سیگار یا بیشتر می‌کشند، توصیه می‌شود. از آنجا، فرد با رعایت دستورالعمل‌های بسته، به دوز پایین‌تر چسب‌ها می‌رود تا در نهایت به گام پایین‌تری از چسب (بدون نیکوتین) برسد.

چسب نیکوتین شبیه یک بانداژ مربع رنگ زردمایل یا شفاف است. اندازه آن بستگی به دوز و برند دارد اما به طور کلی میان ۱ تا ۲ اینچ مربع است.

چسب نیکوتین باید یکبار در روز استفاده شود. تولیدکنندگان معمولاً توصیه می‌کنند که چسب را بین ۱۶ تا ۲۴ ساعت در روز بگذارید، بسته به اینکه کدام روش برای شما راحت‌تر است.

مطالب مفید: اکسل حقوق و دستمزد 1403 

نکته:

هنگام استفاده از چسب، افراد به طور معمول با دوز بالاتر شروع می‌کنند و سپس به تدریج در طول زمان به یک دوز کمتر می‌پردازند تا به طور کامل نیازی به استفاده از چسب نداشته باشند.

عوارض جانبی چسب نیکوتین

استفاده از چسب نیکوتین در شب ممکن است خواب را به هم بزند و خواب‌های شگفت‌انگیز ایجاد کند. اگر این موضوع نگران‌کننده شود، چسب را قبل از خواب بیرون بیاورید و صبح بعد یکی تازه بگذارید.

بعضی از افراد ممکن است وقتی اولین بار چسب را می‌زنند، خارش، سوزش یا لرزش را تجربه کنند. این عارضه جانبی معمولاً در عرض یک ساعت بعد از اعمال چسب رخ می‌دهد و ناشی از تماس نیکوتین با پوست است.

اسپری و چسب ترک سیگار

بعضی از افراد ممکن است به مدت تا ۲۴ ساعت پس از استفاده از چسب، قرمزی یا تورم در محل چسب را تجربه کنند. سایر علائمی که ممکن است افراد هنگام استفاده از چسب نیکوتین تجربه کنند شامل اسهال، سرگیجه، سردرد، تهوع یا استفراغ است.

عوارض جانبی جدی‌تر ممکن است شامل ضربان قلب یا نامنظم، مشکل در تنفس،یا تورم باشد. اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از چسب نیکوتین با یک پزشک مشورت کرده و اگر هر یک از علائم فوق شدید یا برطرف نشود، اطمینان حاصل کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ