خواص کره بادام زمینی برای زنان باردار

نادر سیاسی
بعد از اینکه تست بارداری شما مثبت می‌شود، اولین نگرانی که به سراغتان می‌آید، تغذیه خواهد بود. درواقع دانستن اینکه در دوران بارداری خود چه چیزی بخورید، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که فکر شما را درگیر می‌کند. برخی از افراد باردار هوس و ولع دائمی برای غذا دارند و برخی دیگر دچار […]

KARE.jpg

بعد از اینکه تست بارداری شما مثبت می‌شود، اولین نگرانی که به سراغتان می‌آید، تغذیه خواهد بود. درواقع دانستن اینکه در دوران بارداری خود چه چیزی بخورید، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که فکر شما را درگیر می‌کند. برخی از افراد باردار هوس و ولع دائمی برای غذا دارند و برخی دیگر دچار تنفر شدید از غذا می‌شوند؛ شما از کدام دسته هستید؟

ممکن است مادران باردار در 3 ماهه اول بارداری خود به دلیل طمع بیش از حدی که برای برخی خوراکی‌ها دارند، احساس گناه داشته باشند. این ولع در زمینه‌های متفاوتی به چشم می‌آید. از کره بادام زمینی گرفته تا سبزیجات، می‌توانند برای مادران باردار هوس‌برانگیز به نظر برسند. نیازی به گفتن نیست، اما بارداری می‌تواند سلیقه و مزاج غذایی شما را به شکلی تغییر دهد که هیچ‌وقت انتظارش را نداشتید.

آیا خوردن کره بادام زمینی در دوران بارداری ضرری ندارد؟

پیروی از الگوی غذایی سالم و متعادل برای سلامتی مطلوب مادر و نوزاد بسیار مهم است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. شاید برایتان سوال باشد که آیا کره تهیه‌شده از بادام زمینی می‌تواند در رژیم غذایی سالم مربوط به دوران بارداری قرار گیرد یا اینکه این ماده غذایی برای سلامت مادر و نوزاد مضر خواهد بود؟

اگر به خوردن این خوراکی علاقه دارید، خبر خوبی داریم؛ زیرا خوردن کره تهیه‌شده از بادام زمینی در دوران بارداری هیچ خطری به همراه ندارد. درواقع این ماده پر از مواد مغذی و مفید است و مزایای زیادی برای سلامتی مادران به همراه دارد.

فرقی نمی‌کند که این نوع کره را در کدام وعده غذایی خود قرار می‌دهید؛ اگر آلرژی ندارید، می‌توانید در دوران بارداری‌ خود این خوراکی را بخورید و از طعم آن لذت ببرید. برای اینکه اطلاعات بیشتری را درباره این نوع کره و خوردن آن در دوران بارداری به‌دست آورید، با ما همراه باشید.

هوس بارداری و کره بادام زمینی

KARE2.jpg

عوامل زیادی در ایجاد هوس‌های خاص دوران بارداری تاثیر دارند. مطالعات زیادی نشان داده‌اند که کره بادام زمینی یکی از چندین غذای شوری است که مادران باردار آن را هوس می‌کنند. منظور از هوس کردن، ولع و میل شدید نسبت به برخی از خوراکی‌هاست و این حس ارتباطی با گرسنگی ندارد.

مادران باردار صرف‌نظر از گرسنگی ممکن است برخی از غذاها یا نوشیدنی‌های خاص با طعم‌های ویژه را طلب کنند. بارداری به افزایش این حس‌ها و هوس‌ها کمک می‌کند. هوس‌ها به‌طور معمول تا اواخر 3 ماهه اول بارداری ادامه دارند.

تحقیقات علمی نشان داده‌اند که رایج‌ترین خوراکی‌هایی که در بارداری طلب می‌شوند، شیرینی‌ها، شکلات و دسرها هستند و مادران باردار به غذاهای پرکربوهیدرات همانند پیتزا یا حتی چیپس علاقه زیادی دارند. کره تهیه‌شده از بادام زمینی خارج از این دو دسته قرار می‌گیرد؛ زیرا این کره گیاهی است و از بادام زمینی آسیاب‌شده تهیه می‌شود.

در برخی موارد نیز روغن، شکر و حتی نمک به این کره اضافه می‌شود. دلایل میل به این کره گیاهی ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی یا فیزیکی در بارداری رخ دهد. با این وجود هنوز تحقیقات بر روی این موضوع ادامه دارد. خوشبختانه هوس این نوع کره گیاهی در دوران بارداری به لطف مواد مغذی درون آن می‌تواند برنامه غذایی مفیدی محسوب شود.

4 خاصیت اصلی کره بادام زمینی برای مادران باردار

مادران باردار با خوردن کره بادام زمینی، مواد مغذی زیادی را به بدن خود جذب می‌کنند. در 2 قاشق غذاخوری این نوع کره، ارزش غذایی زیر وجود دارد:

  • 190 کالری
  • 8 گرم پروتئین
  • 16 گرم چربی
  • 3 گرم چربی اشباع‌شده
  • 7 گرم کربوهیدرات
  • 3 گرم فیبر

کره بادام زمینی در مقایسه با سایر غذاها کالری بالایی دارد؛ زیرا دوز زیادی از چربی‌های غیراشباع سالم را در خود جای داده است. در ضمن این کره گیاهی پروتئین و فیبر را به رژیم غذایی مادران اضافه می‌کند.

کره بادام زمینی دیابت بارداری را کنترل می‌کند

با اینکه کره بادام زمینی کالری بالایی دارد، اما کربوهیدرات آن کم است. در دوران بارداری شما برای مصرف کربوهیدرات باید تحت کنترل و نظارت متخصص باشید. سالانه 2 تا 10درصد از بارداری‌ها با افزایش دیابت بارداری روبه‌رو می‌شوند.

دیابت بارداری با سطح غیرطبیعی قند خون در دوران بارداری مشخص می‌شود. شما برای جلوگیری از این معضل باید مقادیر متوسطی از کربوهیدرات را در طول وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های متعدد روزانه خود قرار دهید.

علاوه‌براین این نوع کره گیاهی دارای شاخص گلیسمی پایین است. غذاهایی که شاخص گلیسمی پایینی دارند، در مقایسه با غذاهایی که شاخص گلیسمی بالاتری از خود ارائه می‌دهند، تاثیر مطلوب‌تری بر ثابت نگه‌داشتن قند خون مادران باردار خواهند داشت.

این پروتئین گیاهی از بارداری سالم شما حمایت می‌کند

KARE3.jpg

در دوران بارداری شما شاهد رشد و تکامل شدید و سریع هستید. افزایش رشد و نمو رحم، سینه‌ها و نوزاد به مقادیر کافی پروتئین نیاز دارد. دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی دارای 8 گرم پروتئین گیاهی است که می‌تواند به رفع نیازهای پروتئین لازم در دوران بارداری کمک کند. خوردن این کره در دوران بارداری با رضایت بالای مادران همراه است.

کره بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

به آسانی می‌توان تجمع روغن را در بالای شیشه این کره گیاهی مشاهده کرد. درواقع این کره غذایی پرچرب محسوب می‌شود. با این‌حال کره‌ای که از بادام زمینی تهیه شده است، سرشار از چربی‌های تک غیراشباع سالم برای قلب خواهد بود. چربی‌های تک غیراشباع به دلیل نقششان در کاهش خطر بیماری قلبی مورد توجه قرار می‌گیرند.

کره بادام زمینی به یبوست کمک می‌کند

با توجه به تغییرات هورمونی قابل توجهی که در دوران بارداری رخ می‌دهد، افراد باردار در معرض افزایش خطر یبوست هستند. افزایش هورمون بارداری به نام پروژسترون ممکن است باعث کاهش سرعت حرکت غذا در روده شود و شما احساس کنید دچار یبوست شده‌اند. خوردن کره بادام زمینی می‌تواند در رفع این مشکل موثر باشد.

در دوران بارداری خود کره بادام زمینی را آنلاین بخرید

از آنجایی که خارج شدن از منزل در دوران بارداری برای شما سخت و ناراحت‌کننده است، توصیه می‌کنیم برای انجام خریدهای خود به‌صورت آنلاین اقدام کنید. برای مثال می‌توانید از طریق سایت‌های فروشگاهی همانند دیجی کالا انواع خوراکی‌های مورد نظر خود را سفارش دهید و آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ