۱۵ خاصیت اعجاب انگیز حنا در طب سنتی | از درمان ریزش مو تا تقویت ناخن‌ها

alodoctoradmin2
حنا گیاهی در گنجینه ی طبیعت که خواص و فواید بی نظیری در طب سنتی برای بدن دارد.با خواص بیشمار این گیاه دارویی آشنا شوید و آگاهانه از آن بهره ببرید.       آب برگ حنا را میتوانید روی پیشانی ماساژ دهید و از آن به عنوان تسکین سردرد و میگرن بهره ببرید.خواص ضد […]

حنا گیاهی در گنجینه ی طبیعت که خواص و فواید بی نظیری در طب سنتی برای بدن دارد.با خواص بیشمار این گیاه دارویی آشنا شوید و آگاهانه از آن بهره ببرید.

 

    آب برگ حنا را میتوانید روی پیشانی ماساژ دهید و از آن به عنوان تسکین سردرد و میگرن بهره ببرید.خواص ضد التهابی حنا به درمان خیلی از سردرد ها میپردازد.
حنا دردهای روماتیسمی را به مقدار قابل توجهی کاهش میدهد و برای روماتیسم مفید میباشد.
با غرغره کردن دم کرده ی برگ حنا زخم های دهانی برطرف شده و آفت دهان تسکین میابد.
گذاشتن ضماد حنا بر سر بینایی را تقویت میکند.
با گذاشتن برگ یا گل حنا در کمد لباس از بیدزدگی آن ها جلوگیری کنید.
اگر کف پا را حنا بگذارید بوی بد پا را ازبین میبرد و همچنین نیروی جنسی را تقویت میکند.
حنا برای کبد هم اثرات درمان کنندگی دارد و یرقان و اختلالات کبدی هم درمان میکند.
حنا خاصیت خنک کنندگی دارد اگر قسمت های داغ و گرفتگی هایی در بدن شما وجود دارد و سبب آزار شما شده است میتوانید از خاصیت خنک کنندگی حنا برای پوست استفاده کنید.
حنا میتواند به اسهال خونی کمک کند و آن را بهبود دهد.
جهت درمان سوختگی و عرق زیاد دست و پا هم میتوانید از حنا بهره ببرید.

حنا برای مو

حنا از قدیم برای مو استفاده میشده است چرا که بر فولیکول ها و ریشه ی مو تاثیرات مثبتی دارد، ریشه را تقویت میکند، باعث قطع ریزش مو میشود ورشد مو را تسریع میکند همچنین به عنوان آبرسانی طبیعی برای ساقه ی مو به کار میرود و برای موهای خشک اثرات مطلوب درمان کنندگی دارد.

حنا رنگ مویی طبیعی است و خیلی ها به عنوان رنگ مو از آن بهره میبرند.حنا را آب لیمو ترش مخلوط میکنند و از آن برای از بین بردن شپش مو و خاصیت ضد قارچی استفاده میکنند.حنا همچنین موها راحجم میدهد و آن را نرم میکند.برای کاهش ریزش مو علاوه بر موارد گیاهی میتوانید از حجامت و زالو درمانی نیز استفاده کنید.

خواص حنا برای پوست

حنا برای پوست خواص بسیار مفیدی دارد.حنا به عنوان لایه بردار برای پوست عمل میکند و لایه ی مرده و قدیمی پوست را جدا میکند و پوست را تمیز، شفاف و سفید میکند و شادابی را به پوست برمیگرداند.حنا پوست خشک را رطوبت طبیعی میدهد و آبرسانی میکند، چربی های اضافه ی پوست را میگیرد و در کنار آن با خاصیت ضد باکتریایی خود از آکنه هم جلوگیری میکند.حنا به پاکسازی پوست بسیار کمک میکند.
خواص حنا برای واژن

حنا خواص بیشماری دارد و از قدیم در طب سنتی پرکاربرد بوده است.یکی از خواص بی نظیر آن، فوایدش برای واژن است.عفونت واژن علائم متعددی دارد از اصلی ترین علائم آن، ترشحات سفید و پنیری، بوی بد واژن، درد قسمت پایین و واژن، سوزش و خارش در هنگام مقاربت و قرمزی دیواره های داخلی و خارجی واژن است.

حنا برای واژن خواص ضد باکتری و آنتی ویروسی، ضد اسپاسم و ضد قارچی دارد.در واقع میتواند واژن را ضدعفونی کند.به این منظور میتوان از ماسک مخصوص حنا با سرکه و کندر برای واژن و یا روغن حنا استفاده کرد.که هر کدوم دستورالعمل های خاص خود را دارد.از حنا برای رفع تیرگی ناحیه ی واژن هم میتوان استفاده کرد.البته قبل از استفاده حتما مطمئن شوید به حنا حساسیت نداشته باشید.جهت مناسب ترین راه کار و زمان درمان با حنا هم با پزشک مشورت کنید.
حنا و ناخن

حنا برای تقویت ناخن ها هم مفید است، تمیز کننده و ضدعفونی کننده ی طبیعی ناخن ها محسوب میشود و به رشد ناخن ها کمک میکند و شکننده بودن آن ها را کاهش میدهد.از قدیم برای تقویت ناخن های خود از خمیر حنا روی آن ها استفاده میکردند.در اصل برای تقویت ناخن ها در ماه یک یا دوبار از این ماده ی گیاهی میتوانید بهره ببرید.
حنا و سرکه

یکی از خواص حنا این است که میتوانید آن را با مقداری سرکه خمیر کنید و بر پیشانی بمالید که سردرد های ناشی از گرمی و حرارت بدن را کاهش میدهد.
حنا برای موهای خشک

همانطور که گفتیم حنا خواص بی نظیری برای پوست و مو دارد.مو با حنا بسیار تقویت میشود.البته گاهی موهای خشک را خشک تر وخشن تر میکند که برای این افراد هم راه حل هایی وجود دارد که علاوه بر استفاده از خواص حنا موهایشان خشک نشود و نرم و درخشنده شود.میتوانند حنا را با مقداری روغن زیتون یا روغن نارگیل حتی مقداری ماست مخلوط کنند بدین ترتیب موها نرم و درخشنده میشود.
خواص حنا با ماست

اگر میخواهید موهایتان نرم شود و حنا آن را خشک تر نکند و در عین حال از خواص بی نظیر حنا برای مو استفاده کنید، حنا را در ماست بخیسانید و سپس روی سر بمالید که باعث درخشندگی مو، نرمی، تقویت مو و مانع خشکی مو میشود.همچنین میتوانید در ترکیب ماست و حنا چند قطره لیمو بچکانید و برای تقویت از آن استفاده کنید.مراقب باشید حنا در چشمتان نرود و بعد از ساعت مقرر بشویید.
خواص حنا برای کف پا

استفاده از حنا از سالیان دور بسیار توصیه میشده است چرا که واقعا فواید و خواص بیشماری برای بدن دارد.از خمیر آن روی سر، پیشانی، دست ها، کف پا و بدن بسیار بهره میبرند.یکی از فواید حنا این است که در کف پا استفاده میشود و خاصیت هایی را نشان داده است که برای برخی از بیماری ها و اختلالات کاربردی است.حنا زدن بر کف پا باکتری ها را ازبین میبرد و پوست را ضدعفونی میکند که بوی بد پا و عرق پا را از بین میبرد.پوست پا را لطیف میکند و به سفید شدن آن کمک میکند.حنا بر کف پا قوای جنسی را نیز تقویت میکند.اختلالات کبدی و یرقان را کاهش میدهد.برای برخی افراد که درگیر حساسیت فصلی میشوند مناسب است.درد معده بعد از زایمان را کاهش میدهد.داغ شدن پوست در قسمت هایی از پا را برطرف میکند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ