این سکته فقط تابستان‌ها رخ می‌دهد

alodoctoradmin2
اگر فردی که دچار سکته گرمایی شده، در مدت ۳۰ دقیقه بدنش خنک نشود و به دمای طبیعی نرسد، امکان این که جانش به خطر بیفتد، بسیار زیاد است. سکته گرمایی، یکی از شایع‌ترین عارضه‌های گرمازدگی است که با افزایش شدید دما، سلامت افراد را تهدید می‌کند. این عارضه براثر گرم شدن بیش از حد […]

اگر فردی که دچار سکته گرمایی شده، در مدت ۳۰ دقیقه بدنش خنک نشود و به دمای طبیعی نرسد، امکان این که جانش به خطر بیفتد، بسیار زیاد است.

سکته گرمایی

سکته گرمایی، یکی از شایع‌ترین عارضه‌های گرمازدگی است که با افزایش شدید دما، سلامت افراد را تهدید می‌کند. این عارضه براثر گرم شدن بیش از حد بدن به دلیل قرار گرفتن طولانی‌مدت یا فعالیت فیزیکی زیاد در دمای بالا رخ می‌دهد و در ماه‌های تابستان بسیار رایج است.

این حالت، جدی‌ترین شکل آسیب گرمایی و گرمازدگی است و زمانی علائم آن بروز می‌کند که دمای بدن به ۴۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر برسد. وقتی شخص زمان زیادی در آفتاب یا هوای گرم بماند، بدنش آب زیادی از دست می‌دهد و کم‌آب می‌شود. در این شرایط بدن فرد ممکن است دیگر عرق نکند و این نشان می‌دهد که بدن دیگر نمی‌تواند خود را خنک کند. به این ترتیب شخص دچار سکته گرمایی می‌شود. کارشناسان می‌گویند اگر فرد دچار سکته گرمایی در مدت ۳۰ دقیقه تنش خنک نشود و به دمای طبیعی نرسد، امکان این که جانش به خطر بیفتد، خیلی بالا است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ