دستورالعمل کار با سمپلر

وقتی که قصد دارید در محیط‌های آزمایشگاهی مقدار دقیقی از حجم مایعات را جابه‌جا کنید سمپلر می‌تواند به شما کمک کند تا این کار را به شکلی اصولی انجام دهید. سمپلرها در ابعاد و حجم‌های متفاوتی تولید و ساخته می‌شوند و ظرفیت آنها از یک میکرولیتر شروع شده و تا 1000 میکرولیتر نیز می‌رسد. به […]

وقتی که قصد دارید در محیط‌های آزمایشگاهی مقدار دقیقی از حجم مایعات را جابه‌جا کنید سمپلر می‌تواند به شما کمک کند تا این کار را به شکلی اصولی انجام دهید. سمپلرها در ابعاد و حجم‌های متفاوتی تولید و ساخته می‌شوند و ظرفیت آنها از یک میکرولیتر شروع شده و تا 1000 میکرولیتر نیز می‌رسد. به طور کلی این تجهیزات آزمایشگاهی دارای یک دکمه مخصوص پر و خالی کردن هستند که به پیستون متصل شده و خود پیستون نیز فرایند مکانیکی تخلیه هوا را انجام می‌دهد. از طرف دیگر، در این سمپلرهای آزمایشگاهی شما می‌توانید چندین حلیه لاستیکی را نیز مشاهده کنید که مفصل‌های مختلف آن را به یکدیگر متصل کرده‌اند. برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و انواع سمپلرها می‌توانید همین حالا از این لینک اقدام کنید.

دستورالعمل کار با سمپلر

قبل از این‌که بخواهیم از سمپلر استفاده کنیم چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

قبل از این‌که بخواهید از سمپلر استفاده کنید، باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید. در گام نخست باید شرایط بهداشتی مربوط به استفاده از سمپلر را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که کاملا آن را تمیز کرده‌اید. برای این کار بهتر است از تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی استفاده کنید. در گام بعدی باید نسبت به عملکرد صحیح سمپلر خود مطمئن شوید. برای این‌که بتوانید این کار را انجام دهید بهترین راه این است که دکمه شاسی آن را چندین بار فشار داده و رها کنید تا مطمئن شوید کارکرد درستی دارد.

یکی از نکات مهم قبل از استفاده از سمپلر این است که حتما مطمئن شوید که سری مناسبی را برای آن انتخاب کرده‌اید. سمپلرها دارای سری‌های متفاوتی هستند که هریک از آنها ویژگی‌های مخصوص به خود را به شما ارائه می‌دهند. در نهایت شما نیازمند این هستید که حجم مدنظرتان را برای استفاده از سمپلر انتخاب و فیکس کنید و در قدم بعدی با آرامش کامل دکمه شاسی را فشار دهید تا مایع وارد سمپلر شود.

اقدامات مهم استفاده از سمپلر

روش Forward برای استفاده از سمپلر

در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید و استفاده از سمپلر را دارید، باید بدانید اولین روشی که برای انجام این کار پیش روی شما قرار دارد استفاده از روش Forward است. در این متد شما باید به نکات زیر در زمینه استفاده از سمپلر توجه داشته باشید:

  1. مطمئن شوید که پیستون را تا زمانی که توقف اولیه آن رخ دهد فشار می‌دهید.
  2. حال باید سعی کنید نوک سمپلر را به‌صورت افقی درون مایع مدنظر قرار دهید. دقت داشته باشید که عمودی بودن نوک سمپلر در این متد کارایی چندانی برای شما نخواهد داشت.
  3. در گام بعدی باید توجه داشته باشید که نوک پیستون شما نسبت به سطح مایع حتما باید زاویه حاده داشته باشد.
  4. بعد از بیرون آوردن سمپلر پیستون را به آرامی دوباره فشار دهید تا مایع درون آن کاملا تخلیه شود و اگر قصد دارید که کاملا سر سمپلر را خالی کنید باید مجدد آن را فشار دهید تا دوباره متوقف شود.
  5. در آخرین قدم نباید فراموش کنید که حتما سری سمپلر خود را تمیز کرده و سپس اقدام به خارج کردن نوک آن کنید.

اگر شما هم به دنبال آشنایی با سمپلر آزمایشگاهی هستید و قصد دارید اطلاعات کامل‌تری درباره نحوه استفاده از این تجهیزات به دست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این لینک نیز دیدن کنید.

روش Forward برای استفاده از سمپلر

تکنیک Reverse در استفاده از سمپلر

این روش معمولا زمانی در حین استفاده از دستگاه سمپلر مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید با مایعاتی کار کنید که ویسکوزیته بالایی دارند. این موضوع باعث می‌شود تا مایعات شما تمایل زیادی به تشکیل آسان کف داشته باشند و همین موضوع نیز خارج کردن آنها با استفاده از سمپلر را کمی سخت می‌کند. برای این‌که بتوانید از این تکنیک برای کارکردن با سمپلر استفاده کنید نیازمند این خواهید بود که مراحل زیر را در این زمینه طی کنید:

  • در گام نخست باید سری سمپلر را فشار دهید تا پیستون به نقطه توقف اولیه برسد.
  • در این مرحله باید سر سمپلر را وارد مایع خود کرده و به‌آرامی سری را شل کنید تا پیستون رها شود. به این ترتیب مشاهده می‌کنید که مایع به‌آرامی وارد سمپلر شما خواهد شد.
  • حال وقتی که قصد دارید مطمئن شوید که مایع خارج شده است، کافی است که سر سمپلر را به دیواره ظرف چسبانده و ظرف خود را به حالت کج دربیاورید.
  • بعد از این‌که فرایند تخلیه مایع صورت گرفت، کافی است که دست خود را از روی سری دستگاه بردارید تا پیستون رها شده و به حالت اولیه خود باز گردد.

ژ باید به آن دقت کنید

وقتی که قصد دارید از سمپلر آزمایشگاهی استفاده کنید، نیازمند این خواهید بود که نکات خاصی را در این زمینه رعایت کنید. به این ترتیب می‌توانید با رعایت‌کردن این استانداردها، دقت کار با سمپلر را به میزان زیادی افزایش داده و البته سرعت کار شما نیز بیشتر می‌شود. از جمله این نکات عبارت‌اند از:

  1. اطمینان حاصل کنید که اختلاف دمایی خاصی بین سر سمپلر و دمای مایع مدنظر شما وجود نداشته باشد.
  2. مطمئن شوید که در حین استفاده از مایعات فرار استفاده نکنید؛ چراکه این کار باعث می‌شود تا خطای حجمی نسبتا زیادی برای شما به وجود بیاید.
  3. مطمئن شوید که سری سمپلر را به‌خوبی محکم کرده و سپس از آن استفاده می‌کنید.
  4. در زمان ایجاد مکش توسط سمپلر برای داخل کشیدن مایع سعی کنید آن را به شکلی عمودی نگه دارید.
  5. در زمان برداشت مایع و تخلیه کردن آن حتما سعی کنید دکمه سمپلر را به‌آرامی فشار دهید. هرچه آرامش شما در این زمینه بیشتر باشد به همان میزان دقت نهایی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نکات مهم استفاده از سمپلر

نکات مهم برای نگهداری اصولی از سمپلر

وقتی که اقدام به خرید سمپلر می‌کنید، باید سعی کنید نکات اصولی و مهمی را برای نگهداری از آنها رعایت کنید. به این ترتیب، می‌توانید تا حد زیادی طول عمر سمپلر خود را افزایش داده و البته به طور مستقیم روی عملکرد آن نیز تاثیرگذار باشید. از جمله نکات مراقبتی مهم برای نگهداری از سمپلر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سعی کنید بعد از هر بار استفاده از سمپلر به‌خوبی آن را شستشو داده و تمیز کنید.
  2. در قدم بعدی مطمئن شوید که کنترل کیفی سمپلر خود را به شکلی درست انجام می‌دهید.
  3. وقتی که قصد تمیزکردن قسمت‌های داخلی سمپلر خود را دارید مطمئن شوید که مطابق با دفترچه راهنمای آنها این کار را انجام می‌دهید.
  4. ضدعفونی کردن سمپلر برای استفاده از آن ضروری خواهد بود که حتما باید به این موضوع توجه کنید.
  5. در نهایت مطمئن شوید که هر سه ماه یک بار با استفاده از تکنیک‌هایی مانند رنگ‌سنجی کیفیت سمپلرهای خود را ارزیابی می‌کنید.

راهنمای خرید سمپلر

برای خرید یک سمپلر خوب و باکیفیت نیازمند این هستید که به نکات زیر توجه کنید:

  • مطمئن شوید برند مناسبی را برای خرید خود انتخاب می‌کنید.
  • ظرفیت و حجم سمپلرهای مختلف را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید نیازهای شما را برآورده می‌کنند.
  • جنس متریال به کار رفته در تولید سمپلر را بررسی کرده و مطمئن شوید که محصولی باکیفیت را خریداری می‌کنید.
  • در نهایت نیازمند این هستید که میزان دقت و خطای حجمی سمپلر مدنظر را نیز بررسی کنید.

برای خرید سمپلر کافی است که همین حالا از خدمات مجموعه ما استفاده کرده و این تجهیزات آزمایشگاهی را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ