برای جراحی بینی چه آزمایشاتی لازم است؟ + هزینه انجام آزمایش

هنگام انجام عمل جراحی زیبایی برای تغییر ویژگی‌های صورت، نگرانی‌های سلامتی بیش از هر چیزی است. به همین دلیل است که جراحان آزمایش‌های زیادی را برای اطمینان از ایمنی بیمار در حین و بعد از عمل‌های جراحی مانند رینوپلاستی انجام می‌دهند. چه آزمایشاتی قبل از جراحی بینی لازم است؟ اجازه دهید توضیح دهیم زیرا این […]

Rhinoplasty-23546.jpg

هنگام انجام عمل جراحی زیبایی برای تغییر ویژگی‌های صورت، نگرانی‌های سلامتی بیش از هر چیزی است. به همین دلیل است که جراحان آزمایش‌های زیادی را برای اطمینان از ایمنی بیمار در حین و بعد از عمل‌های جراحی مانند رینوپلاستی انجام می‌دهند. چه آزمایشاتی قبل از جراحی بینی لازم است؟ اجازه دهید توضیح دهیم زیرا این آزمایش‌ها هرگونه مشکل پنهانی را که می‌تواند در فرایند جراحی اختلال ایجاد کند، آشکار می‌کند. برای انجام جراحی زیبایی بینی، باید به یک جراح معتبر مراجعه کنید. بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها تمایل دارند جراحی زیبایی بینی فانتری انجام دهند، به همین دلیل باید به اسامی بهترین دکتر متخصص جراح بینی فانتزی در تهران مراجعه کنید.

مرحله آزمایش تقریباً یک فرآیند آسان است که به احتمال زیاد از شما نیاز به گرفتن نمونه خون و انجام یک سری از روش‌ها دارد. اگر بیماری جدی ندارید یا بیماری مسری ندارید، بلافاصله جراحی خود را انجام خواهید داد.

نه لزوما، اما در برخی موارد، بر اساس نتایج آزمایش شما، جراحان از بیماران می‌خواهند که از داروها یا مکمل‌های ویتامین خاصی استفاده کنند که می‌تواند سیستم ایمنی را بهبود بخشد، در اینجا همه آن‌ها را توضیح دادیم. بیایید ببینیم قبل از جراحی بینی چه آزمایشاتی لازم است و مزایای این آزمایشات چیست.

 

برای جراحی بینی چه آزمایشاتی لازم است؟

قبل از هر عمل جراحی زیبایی بینی، جراحان معاینه می‌کنند و سابقه پزشکی را می‌پرسند تا از مسائل کلی سلامتی بیمار خود مطلع شوند. انجام این کار قابل اطمینان‌ترین داده‌های آنالیز خون قبل از هر عمل زیبایی بینی اجتناب ناپذیر است.

به لطف این آزمایش‌ها، جراحان می‌توانند قبل از عمل جراحی بینی از شما پیشگیری کنند یا اقدامات احتیاطی را انجام دهند. علاوه بر آنالیز خون، جراح پلاستیک شما ممکن است بسته به عوامل بسیاری آزمایش‌های مختلفی را درخواست کند. در اینجا می‌توانید لیست کامل آزمایشات قبل از جراحی بینی را پیدا کنید:

  • آزمایش کامل خون
  • آزمایش گروه خون
  • آزمایش قند خون
  • تست‌های عملکرد کلیه و کبد
  • تست آلرژی (از جمله بیهوشی)
  • آزمایش هپاتیت برای C و B
  • تست HIV
  • آنالیز اشعه ایکس قفسه سینه و/یا بینی
  • الکتروکاردیوگرام (ECG)
  • توموگرافی کامپیوتری (CT)
  • آندوسکوپی بینی
  • رینومانومتری
  • تست بارداری
  • ارزیابی روانشناختی

آزمایش‌های متداول ذکر شده در اینجا برای اهداف مختلفی انجام می‌شوند و انجام همه آن‌ها قبل از هر جراحی زیبایی بینی و برای هر بیمار ضروری نیست.

چه آزمایشاتی به طور خاص برای مورد من مورد نیاز است؟

اگر جراح شما فکر می‌کند که شما خوب هستید که جراحی را بدون هیچ آزمایش اضافی به جز آزمایش کامل خون انجام دهید، یک طرح جراحی ارائه می‌کند و مراحل جراحی شما تا روز جراحی شروع می‌شود. با این حال، بر اساس نتایج آزمایش خون، سن، نوع جراحی و سابقه پزشکی، جراح ممکن است آزمایش‌های بیشتری را درخواست کند و جدول زمانی عمل را تغییر دهد.

تضمین-سلامت-شما-با-6-مورد-از-مهم_ترین-آزمایش-های-لازم-قبل-از-عمل-بینی.jpg

آزمایش خون رینوپلاستی

به عنوان مثال، اگر شما هر گونه آلرژی خاصی دارید، آزمایش آلرژی را می‌توان در مقیاس وسیع‌تری انجام داد تا از هرگونه عارضه‌ای که ممکن است در طول عمل داشته باشید، جلوگیری شود.

تا اینجا به طور کلی به آزمایشاتی که قبل از جراحی بینی نیاز است پرداختیم. اکنون، در اینجا به تفصیل می‌پردازیم و آزمایش‌های انجام‌شده در موقعیت‌های خاص را توضیح می‌دهیم که ممکن است از بیمار به بیمار دیگر تغییر کند.

اگر نتایج آزمایش خون شما مشکوک باشد

اگر طبق نتایج آزمایشات آزمایشگاهی سطح خون غیرطبیعی دارید، جراح ممکن است آزمایش‌های اضافی را بخواهد تا ببیند آیا بیماری پنهانی دارید یا خیر. به عنوان مثال، اگر بهبود زخم شما آنقدر سریع نباشد، ممکن است مشکل انعقاد داشته باشید.

آزمایش انعقاد برای فهمیدن اینکه آیا توانایی انعقاد خون شما به خوبی کار می‌کند یا خیر، انجام می‌شود، که اساساً توانایی جلوگیری از خونریزی است. لخته شدن خون کافی در طول عمل و دوره نقاهت حیاتی است که می‌تواند توسط داروهای رقیق کننده خون، کمبود ویتامین K یا اختلال کلیوی قطع شود.

علاوه بر این آزمایش‌های خون، اگر فکر می‌کنید برای مدت طولانی آزمایش اچ‌آی‌وی یا هپاتیت انجام نداده‌اید، برای ایمنی همه جراح خود را مطلع کنید. هنگامی که آزمایش این بیماری‌های مسری از شما مثبت شد، می‌توانید پس از استفاده از داروهای مورد نیاز و با رعایت احتیاط‌های اضافی در اتاق عمل جراحی را انجام دهید.

اگر نسبتا مسن هستید

با افزایش سن، مکانیسم دفاعی بدن ما ضعیف می‌شود و احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا مشکلات قلبی عروقی افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که جراحان ممکن است آزمایش‌های اضافی را برای بیماران مسن درخواست کنند. این آزمایش‌ها با آزمایش‌های ساده سطح قند خون، ECG و آنالیز اشعه ایکس شروع می‌شوند.

recovery-after-rhinoplasty.png

اگر در حال انجام جراحی ترمیمی بینی هستید

برای انجام عمل‌های اولیه رینوپلاستی برای تغییر شکل بینی، جراحان پلاستیک صورت معمولاً نیازی به دیدن آنالیز اشعه ایکس بینی شما یا سی تی اسکن ندارند. این را می‌توان با آندوسکوپی انجام داد، یعنی دیدن از طریق بینی شما با یک دوربین کوچک.

به ندرت، اما برای ارزیابی عملکرد، جراحان از دستگاه رینومانومتری برای ارزیابی عملکرد بینی با یک معاینه عمیق و دقیق استفاده می‌کنند.

افسوس که ممکن است برای یک عمل جراحی بینی نیاز به سی تی اسکن باشد. به طور کلی، اگر بینی شما در نتیجه یک بیماری به شدت شکسته، آسیب دیده یا تغییر شکل داده است، جراحان ممکن است نیاز به نگاه عمیق‌تری به بینی شما داشته باشند و در حین تغییر شکل آن به دلایل عملکرد تنفسی و زیبایی توجه داشته باشند.

اگر جراحی‌های قبلی داشته‌اید

جراحی‌های پلاستیک صورت که قبلا انجام داده‌اید ممکن است آناتومی شما را تغییر دهد و در این صورت ممکن است تکنیک‌های جراحی، داروهای فعلی که استفاده می‌کنید یا جدول زمانی جراحی شما تغییر کند.

به عنوان مثال، اگر قبلاً جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اید، این بار، جراح شما در اطراف محل تغییر یافته روی بینی شما کار می‌کند. این ممکن است نیاز به آزمایش‌های اضافی اشعه ایکس و آندوسکوپی بینی داشته باشد.

به غیر از آن، اگر قبل از جراحی‌های جدی در مورد سلامت کلی خود عمل کرده‌اید، دانستن این موارد برای جراح شما مفید است. ممکن است از شما خواسته شود که آزمایش خون یا ECG اضافی انجام دهید. به خصوص اگر قبلاً لخته خون در بدن خود داشتید به جراح پلاستیک خود اطلاع دهید.

جمع‌بندی

در این پست از الو دکتر به این پرداختیم که چه آزمایشاتی برای جراحی بینی لازم است. البته باید توجه داشته باشید که در نتیجه یک عمل زیبایی، جراح نقش مهمی دارد و در انتخاب آن باید دقت نمود. به همین دلیل، الو دکتر به شما پیشنهاد می‌کند که با مراجعه به دکتر خوبه با بهترین‌های حوزه پزشکی آشنا شوید.

منبع : سایت دکتر خوبه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ