آیا استفاده از آبرسان همزمان با ضد آفتاب های آبرسان ضروری است؟

آبرسان و ضد آفتاب هر دو از محصولاتی هستند که باید از آن‌ها در روتین روزانه استفاده کرد. آبرسان‌ها رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند و در بهبود خشکی و جلوگیری از پیری زودرس آن موثر هستند. ضد آفتاب‌ها نیز با محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV، در پیشگیری از آسیب‌های ناشی […]

ضدآفتاب

آبرسان و ضد آفتاب هر دو از محصولاتی هستند که باید از آن‌ها در روتین روزانه استفاده کرد. آبرسان‌ها رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند و در بهبود خشکی و جلوگیری از پیری زودرس آن موثر هستند. ضد آفتاب‌ها نیز با محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV، در پیشگیری از آسیب‌های ناشی از تابش نور خورشید و بروز لک و چین و چروک‌های پوستی نقشی حیاتی دارند. اما سوال اینجاست که آیا استفاده همزمان از آبرسان و ضد آفتاب ضروری است؟ اگر ضد آفتاب مورد نظر ترکیبات آبرسانی داشته باشد، باز هم باید قبل آن از آبرسان استفاده کنیم؟ در این مقاله به بررسی دقیق‌تر این موضوع و نحوه استفاده صحیح از هر دو محصول خواهیم پرداخت تا بتوانید برای روتین مراقبت از پوست خود بهترین تصمیم را بگیرید.

آبرسان چیست؟

نقش اصلی کرم‌های آبرسان، حفظ رطوبت پوست است و تنها چند دقیقه پس از آنکه کرم مورد نظر را روی سطح پوست خود می‌مالید، نرمی و جوانی را به خوبی احساس خواهید کرد. درواقع، آبرسان باعث می‌شود تا آب موجود در لایه‌های رویی پوست جذب شود و اجازه نمی‌دهد که تبخیر اتفاق بیفتد.

خرید بهترین آبرسان

این کرم‌ها رفته‌رفته باعث کاهش چین‌وچروک می‌شوند و برای کسانی که پوست خشکی دارند، انتخابی ایده‌آل هستند. از دیگر اثرات آبرسان‌ها، بهبود عملکرد بقیه محصولات مراقبت از پوست است. به همین دلیل در بیشتر مواقع قبل از کرم ضد آفتاب یا سرم‌های تقویتی از آن‌ها استفاده می‌شود.

کرم ضد آفتاب آبرسان چیست؟

کرم ضد آفتاب آبرسان به‌طور همزمان از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کند و در عین‌حال رطوبت لازم برای آن را تامین خواهد کرد. تقریبا ۷۰درصد از پوست انسان را آب تشکیل می‌دهد و کاهش این ماده باعث بروز مشکلات و آسیب‌های جدی خواهد شد. برای مثال کدر و پوسته‌پوسته شدن و احساس خارش از مواردی هستند که در صورت عدم آبرسانی به پوست شاهد آن هستیم. این علائم به دلیل دهیدراته بودن پوست اتفاق می‌افتند و ظاهر شما را خسته و بی‌حال نشان می‌دهند.

خرید مرطوب کننده

کرم ضد آفتاب آبرسان عملکردی دوگانه دارد و هم از پوست شما در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند و هم آبرسانی به پوست را انجام می‌دهد. در این محصولات ترکیبات مرطوب‌کننده مانند اسید هیالورونیک را می‌بینیم که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و در عین‌حال، با داشتن SPF مناسب، از آن در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب نیز محافظت خواهد کرد.

آیا همه باید از آبرسان قبل از ضد آفتاب استفاده کنند؟

نیاز به استفاده از آبرسان قبل از ضد آفتاب کاملا به نوع پوست بستگی دارد؛ اما پیشنهادی که به اغلب افراد داریم، این است که ترتیب روتین مراقبت از پوست را رعایت کنند؛ یعنی پس از شست‌وشوی پوست ابتدا تونر، سپس کرم آبرسان و درنهایت ضد آفتاب را به پوست خود بزنند. این ترتیب باعث ایجاد لایه محافظتی ایده‌آلی روی پوست می‌شود و از آن در برابر آسیب‌های محیطی مراقبت می‌کند.

اگر کرم‌ ضد آفتاب خاصیت آبرسانی داشته باشد، نیازی برای استفاده از آبرسان مجزا ندارید. این محصول به میزان کافی پوست شما را مرطوب می‌کند و باعث آبرسانی سطح آن خواهد شد.

خرید انواع آبرسان و کرم ضد آفتاب آبرسان از دیجی کالا

خرید انواع آبرسان و کرم ضد آفتاب آبرسان را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا انجام دهید و هر محصول را با دقت بالاتری بررسی کنید. در این فروشگاه برای هر کالا صفحه اختصاصی در نظر گرفته شده که شامل اطلاعات و ویژگی‌ها، تصاویر و نظرات کاربران قبلی است. درنتیجه، انتخاب نهایی شما کاملا هوشمندانه و کاربردی خواهد بود.

مرطوب‌کننده‌ها در دوران سرماخوردگی بسیار مفید هستند. سرماخوردگی و هوای سرد می‌توانند باعث خشکی پوست شوند، به‌ویژه در ناحیه بینی و لب‌ها. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی و ترک‌خوردگی کمک می‌کند. همچنین، مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند تسکین‌دهنده و آرام‌بخش باشند و از تحریک پوست جلوگیری کنند، که در زمان سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد.

در مجموع، استفاده از مرطوب‌کننده در دوران سرماخوردگی به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند و راحتی بیشتری فراهم می‌کند.

کالای مورد نظر پس از پرداخت نهایی هزینه، برایتان به درب منزل ارسال خواهد شد. شما از چه محصولاتی برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید؟ نام مدل و برند آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ