تزریق واکسن کزاز به درمان سرطان کشنده‌‌ مغز کمک می‌کند

maryam01
تزریق مقداری واکسن کزاز همراه با درمان‌های آزمایشگاهی باعث طول عمر بیماران مبتلا به تومور مغزی می‌شود. در واقع این واکسن باعث می‌شود که سیستم ایمنی بدن در بالاترین وضعیت آماده‌باش قرار بگیرد و این کار به عملکرد بهتر بدن در هنگام حمله بیماری‌ها می‌انجامد. تزریق واکسن کزاز هم برای بچه‌ها و هم برای بزرگسالان توصیه می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد حتی بعد از جراحی برای برداشتن تومور مغزی، احتمال بازگشت و عود کردن آن و مرگ فرد وجود دارد.

تزریق مقداری واکسن کزاز همراه با درمان‌های آزمایشگاهی باعث طول عمر بیماران مبتلا به تومور مغزی می‌شود. 
در واقع این واکسن باعث می‌شود که سیستم ایمنی بدن در بالاترین وضعیت آماده‌باش قرار بگیرد و این کار به عملکرد بهتر بدن در هنگام حمله بیماری‌ها می‌انجامد.
تزریق واکسن کزاز هم برای بچه‌ها و هم برای بزرگسالان توصیه می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد حتی بعد از جراحی برای برداشتن تومور مغزی، احتمال بازگشت و عود کردن آن و مرگ فرد وجود دارد. برخی داروها دارای تأثیرات کمی برای درمان این تورموها هستند. معمولا نیمی از بیماران بعد از بروز این بیماری ظرف ۱۵ ماه می‌میرند.
روی ۱۲ بیماری که جراحی، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی انجام داده بودند، تحقیقاتی انجام شد. به تمام بیماران واکسن دیفتری- کزاز و بعد سه تزریق دیگر از سلول‌های بدن‌شان به فاصله‌ی دو هفته روی آنها انجام شد. سپس به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه، برای دومین بار واکسن کزاز – دیفتری و به گروه دیگر یک مقدار ساختگی تزریق شد.
ایده‌ی نهفته در پشت تزریق مختصر واکسن کزاز این بود که میزان عملکرد سیستم ایمنی بدن در آن ناحیه خاص افزایش یابد و بدن بتواند خود را برای آنچه که قرار است پیش آید بیشتر آماده کند.
تزریق سلول‌ها به طور ماهانه تا زمان اسکن مغزی و رویت تومورها ادامه داشت. در بین شش بیماری که تزریق یک دُز ساختگی در آنها انجام شد، تنها یکی از آنها همچنان دو سال بعد از تزریق زنده مانده و توانست ۵/۳ سال دیگر زندگی کند. نتایج به دست آمده در بیمارانی که مقدار کمی کزاز به آنها تزریق شد بسیار خوب و مثبت بود و باعث شد که یکی از آنها بتواند پنج سال و آن دیگری شش سال زندگی کند.
(منبع: webmd)

3 برابر شدن احتمال سرطان مغز با استفاده 25 ساله از موبایل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ