شکلات می‌تواند باعث از بین رفتن علائم پارکینسون شود

maryam01
آیا فکر می‌کنید مصرف روزانه‌ی محصولات شکلاتی می‌تواند باعث کاهش علائم بیماری پارکینسون شود؟ این ایده‌ای است که اخیرا در یک آزمایش جدید در دانشگاه درسدن در آلمان به ذهن دانشمندان رسیده است. در این آزمایش حدود ۵۰ گرم شکلات سفید، که هیچ کاکائوئی نداشت، و نیز شکلات تلخ (حاوی ۸۵ درصد کاکائو) دو بار در روز و به مدت یک هفته به ۳۰ بیمار داده شد. در هفته‌ی دوم به این افراد شکلاتی از نوع دیگر داده شد. بعد نتایج حاصل از مصرف این شکلات‌ها در این افراد با هم مقایسه شد. بیماری پارکینسون به دلیل کاهش سلول‌های عصبی در بخشی از مغز که دوپامین تولید می‌کند رخ می‌دهد، و همانطور که می‌دانید دوپامین می‌تواند تحرک بخش‌های مختلف بدن را تنظیم کند. میزان کمی از این هورمون با علائم بیماری پارکینسون مانند لرزش مرتبط است.

آیا فکر می‌کنید مصرف روزانه‌ی محصولات شکلاتی می‌تواند باعث کاهش علائم بیماری پارکینسون شود؟ این ایده‌ای است که اخیرا در یک آزمایش جدید در دانشگاه درسدن در آلمان به ذهن دانشمندان رسیده است.
در این آزمایش حدود ۵۰ گرم شکلات سفید، که هیچ کاکائوئی نداشت، و نیز شکلات تلخ (حاوی ۸۵ درصد کاکائو) دو بار در روز و به مدت یک هفته به ۳۰ بیمار داده شد. در هفته‌ی دوم به این افراد شکلاتی از نوع دیگر داده شد. بعد نتایج حاصل از مصرف این شکلات‌ها در این افراد با هم مقایسه شد.
بیماری پارکینسون به دلیل کاهش سلول‌های عصبی در بخشی از مغز که دوپامین تولید می‌کند رخ می‌دهد، و همانطور که می‌دانید دوپامین می‌تواند تحرک بخش‌های مختلف بدن را تنظیم کند. میزان کمی از این هورمون با علائم بیماری پارکینسون مانند لرزش مرتبط است.
یافته‌های محققان نشان می‌دهد که کاکائوی موجود در شکلات حاوی فنیل‌اتیلامین است که می‌تواند میزان انتشار دوپامین در بدن را افزایش داده و تا حد زیادی میزان بروز علائم پارکینسون را کاهش دهد.
(منبع: webmd)

مبارزه با پارکینسون به روش طبیعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ