نان برای کاهش وزن؛ نان سفید بهتر است یا قهوه ای؟

حسام آرین
با وجود گزینه های بسیار زیاد نان همچنان به عنوان گزینه برتر برای وعده صبحانه بین بسیاری از افراد محسوب می شود. مردم نان را به دلیل طعم خوب و صرفه جویی در زمان می خورند.

با وجود گزینه های بسیار زیاد نان همچنان به عنوان گزینه برتر برای وعده صبحانه بین بسیاری از افراد محسوب می شود. مردم نان را به دلیل طعم خوب و صرفه جویی در زمان می خورند.

وجود انواع مختلف نان افراد را برای انتخاب سالم ترین نوع آن گیج کرده است. رایج ترین نان ها شامل سفید، قهوه ای و چند دانه است، بنابراین اگر رژیم دارید یا قصد کاهش وزن یا حفظ وزن مناسب خود را دارید انتخاب سخت می شود. نان سرشار از کربوهیدرات می تواند منجر به تجمع چربی در بدن شود، اگرچه انواع خاصی از نان به کاهش وزن کمک می کند.

نان سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند گزینه بسیار مناسبی است. به گزارش تایمزسوفاندیا، اگر قصد کاهش وزن دارید ادامه مطلب را برای انتخاب درست نان بخوانید.

نان سفید

نان سفید به طور معمول بیشتر مصرف می شود، اما ارزش غذایی کمی دارد زیرا بسیار پردازش شده و حاوی مواد مغذی با ارزشی نیست. شاخص گلیسمی بالای نان باعث ناسالم بودن آن برای بیماران مبتلا به دیابت و افراد علاقه مند به کاهش وزن می شود، همچنین کالری زیادی نان سفید فرد را از مسیر تناسب اندام و حفظ وزن خارج می کند.

بیشتر بخوانید:عفونت قارچ سیاه چیست؟ + علت، علائم، درمان و پیشگیری

نان قهوه ای

نان قهوه ای که با نام گندم سبوس دار نیز شناخته می شود در مقایسه با نان سفید گزینه بهتری است. نانی با گندم کامل را انتخاب کنید زیرا فواید غذایی دارد. نان قهوه ای دارای فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که آن را به یک انتخاب سالم تبدیل می کند.

نان قهوه ای ضمن کمک به کنترل سطح قند خون و کاهش کلسترول حرکات روده را نیز تنظیم می کند، همچنین خطر فشار خون، خطر سکته، اختلال دستگاه گوارش و چاقی را نیز کاهش می دهد و حاوی کالری کمی است.

بیشتر بخوانید:نکاتی برای فهمیدن بهتر برچسب ارزش غذایی-قسمت دوم

نان چند دانه

نان چند دانه ای جو، گندم، جو دوسر، ذرت، گندم سیاه، ارزن و تخم کتان دارد. نان چند دانه غنی از فیبر و سایر مواد مغذی سالم است که همه این موارد این نوع نان را برای کاهش وزن ایده آل می کند.

فرد را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد، بنابراین باعث پرخوری فرد نمی شود. اگر قصد کاهش وزن دارید نان چند دانه ای یا قهوه ای را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید مصرف نان سفید برای افرادی که حفظ وزن برایشان مهم است یا افراد مبتلا به دیابت گزینه خوبی نیست.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ