بهترین روغن برای خشکی لب کدام اند؟

برای داشتن لب‌های زیبا و خوش حالت این بار روش‌های طبیعی را پیش بگیرید! روغن تراپی لب‌ها روشی است که سال‌ها بعنوان درمان خشکی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد. با تغییر فصل، آفتاب شدید، کمی وزش باد سرد و حتی آلودگی‌های بیش از حد محیطی، پوست حساس لب‌ها خشک، ترک خورده و از […]

معرفی انواع روغن مخصوص لب

برای داشتن لب‌های زیبا و خوش حالت این بار روش‌های طبیعی را پیش بگیرید! روغن تراپی لب‌ها روشی است که سال‌ها بعنوان درمان خشکی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد. با تغییر فصل، آفتاب شدید، کمی وزش باد سرد و حتی آلودگی‌های بیش از حد محیطی، پوست حساس لب‌ها خشک، ترک خورده و از شکل و قیافه می‌افتد. استفاده از بهترین روغن برای خشکی لب امن‌ترین روش برای حفظ زیبایی و سلامتی آن‌ها است.  

بگذارید متن را با توصیه‌ی یک متخصص زیبایی پوست و مو آغاز کنیم " روغن‌های گیاهی اثرات درمانی معجزه‌آسایی دارند که رطوبت را در پوست حفظ کرده و به شدت برای جلوگیری از خشکی پوست و مخاط مهم هستند." 

البته که خیلی از روغن‌های تصفیه نشده، مثل روغن جوجوبای اصل اگر مستقیما روی پوست قرار بگیرند احتمال دارد که خیلی تند باشند. علاوه بر این، روغن‌های آرایشی و فرآورده‌ای هم در خیلی از موارد با اضافه شدن اسانس و عطر، خطر بالایی در ایجاد آلرژی و تحریک پوست داشته باشند. برای اینکه مطمئن شوید نسبت به روغنی که قرار است روی پوست لب قرار بگیرد، حساسیت ندارید، بهتر است آن را روی دستتان تست کنید. اگر اثرات قرمزی یا خارش نداشت، مجاز هستند که به مقدار مناسب از آن استفاده کنید.

اگر به استفاده مستقیم از روغن های گیاهی حساسیت دارید، می توانید از محصولات ارگانیک همچون انواع بالم لب گیاهی که حاوی روغن های مفید هستند، استفاده کنید.

معرفی بهترین روغن برای درمان خشکی لب 

در این بخش بعد از توصیه‌های پزشک زیبایی، انواع روغن‌ جادویی برای لب‌های ترک خورده و خشک را معرفی می‌کنیم: 

روغن گل رز شمعدانی یا رز ژرانیوم 

 روغن رز شمعدانی به دلیل خواص ضد التهابی، تسکین‌دهنده و آرام بخش در دنیا شناخته شده است. این روغن در بالم‌ لب‌های گرانقیمت برای درمان، ترمیم و بازسازی لب‌های خشک شده استفاده می‌شود. همچنین، به عنوان یک مرطوب کننده‌ای لطیف و طبیعی قابل استفاده است. روغن گل رز شمعدانی به روش تقطیر با بخار آب استخراج می‌شود. 

همچنین اگر قصد دارید در کنار مراقبت از پوست لب، از لوازم آرایش با کیفیت به جای رژ لب برای آرایش لب استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما خرید تینت لب می باشد.

روغن دانه هویج 

یک روغن که کمتر با آن آشنایی دارید اما برای خشکی لب مناسب است، روغن بذر هویج است. جدیدا کشف کرده‌اند که روغن تخم هویج برای بازسازی و تولید سلول‌های جدید پوست اثرات عجیب و غریب خوبی دارد. 

روغن بذر هویج در حالی که به شدت مغذی است، دارای خواص ضد باکتری، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد قارچی است. روغن دانه بذر هویج به شدت برای جلوگیری از ترک خوردن گوشه لب‌ها، غفونت‌ها بر روی آن‌ مؤثر است. روغن تخم هویج دارای کارتنوئید بالا است به همین خاطر به عنوان SPF طبیعی عمل خواهد کرد. 

روغن کاملیا 

یک روغن لطیف مناسب برای خشکی لب روغن کاملیا است. روغن کاملیا یا روغن گل تسوباکی است که در ژاپن رشد کرده و به صورت کاملا سنتی استخراج می‌شود. از نظر علمی ثابت شده است روغن کاملیا علائم پیری را کند می‌کند. 

روغن کاملیا علاوه بر تقویت پوست لب برای حجیم کردن لب‌ها نیز اثرات خوبی دارد. طبق نظر کارشناسان روغن کاملیا سنتز کلاژن را افزایش داده و باعث می‌شود که لب‌ها برجسته و حجیم‌تر نمایش شوند. روغن کاملیا سرشار از اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری است. 

روغن کاملیا همچنین برای آبرسانی لب‌ها و ساخت کلاژن می‌تواند مؤثر باشد. 

روغن لب چیست

روغن اسطوخودوس 

روغن گل‌های لاوندر با آن لطافت و عطر خوش، کاملا مناسب لب‌ها است. روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد باکتریایی و همچنین ضد قارچی است. به گفته‌ی پزشک زیبایی، توانایی روغن اسطوخودوس فراتر از درمان لب‌های ترک خورده است و می‌توان آن را مرهمی مناسب برای پوست‌های آسیب دیده، مثل خشکی آرنج، کوتیکول و زانو دانست. 

روغن بادام شیرین 

روغن بادام شیرین یک روغن نام آشنا و با اصالت است که ما ایرانی‌ها زیاد نام آن را شنیده‌ و بارها از خواص آن بهره‌مند شده‌ایم. روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب برای حفظ رطوبت در عین تسکین و التیام پوست با خواص ضد التهابی طبیعی است. 

طبق نظر پزشکان، روغن بادام شیرین اصل و تصفیه نشده، بدون هیچ گونه عوارضی می‌تواند مستقیما روی لب‌ها استفاده شود. 

روغن بادام شیرین علاوه بر درمان خشکی لب ها، می تواند برای آرام کردن بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای خشکی لب، انتخاب خوب و خوشمزه‌ای است. روغن تراپی لب‌ها را با روغن نارگیل که در دسترس است آغاز کنید! 

روغن نارگیل به آبرسانی و ایجاد لب‌های نرم کمک می‌کند. روغن نارگیل یک ماسک لب عالی است که می‌توانید در شب‌ها از آن استفاده کنیند. اما اگر مستعد ابتلا به پوست چرب و آکنه هستید، استفاده از روغن نارگیل باید کاملا حساب شده انجام شود. 

روغن جوجوبا 

برای روتین مراقبتی از لب‌ها خود، از روغن جوجوبا استفاده کنید. روغن جوجوبا یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان لطیف و در عین حال قدرتمند دیگری است که به ترمیم خشکی یا سوزش لب‌ها کمک می‌کند. 

پزشک زیبایی معتقد است که ترکیب روغن جوجوبا شبیه به روغن موجود در پوست ما دارد. 

استفاده از روغن جوجوبا گزینه‌ای عالی برای آبرسانی شبانه لب‌ها است. 

روغن دانه گیلاس شیرین 

یک روغن کمتر شناخته شده اما با اثرات عجیب، روغن دانه گیلاس است. روغن دانه گیلاس حاوی ویتامین‌های A، E و اسیدهای چرب اولئیک ضروری است. این روغن علاوه بر نرم کردن پوست، آرام بخش است. کره لب با روغن گیلاس قدرت خوبی در درمان خشکی لب‌ها دارد. 

روغن زیتون برای خشکی لب

یک روغن شناخته شده و همیشه در دسترس، روغن زیتون اصل است. روغن زیتون برای درمان خیلی از مشکلات و زخم‌های پوستی، از جمله خشکی لب اثر گذار است. روغن زیتون می‌تواند به عنوان آبرسان و ترمیم لب‌ها به عنوان ماسک لب گیاهی استفاده شود. 

روغن کرچک 

به دنبال یک برق لب طبیعی که هم بر روی زیبایی تأثیرگذار باشد و هم از پوست لب‌ها دربرابر آسیب‌های محیطی حفظ کند هستید؟ روغن کرچک یک بالم لب واقعی است! 

روغن کرچک را بدون هیچ گونه نگرانی از حساسیت یا ضررهای دیگر، می‌توانید مستقیما روی لب‌های خود بمالید. روغن کرچک به شدت در آبرسانی و تقویت پوست لب‌ها تأثیرگذار است. 

روغن کنجد 

یکی از روغن‌های دیگری که می‌توان از آن به عنوان روتین مراقبتی لب‌ها استفاده کرد روغن کنجد است. روغن کنجد سرشار از ویتامین و مواد معدنی مناسب برای درمان لب‌های ترک خورده است، منتها خیلی از افراد به روغن کنجد آلرژی شدید دارند، به همین خاطر باید در مصرف آن احتیاط کرد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ