درخشش جهانی یک چشم پزشک ایرانی

دکتر مهران زارعی قنواتی توسط کالج سلطنتی چشم‌پزشکان انگلستان به عنوان عضو برگزیده انتخاب شد. دکتر مهران زارعی، متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه در نشست خبری‌ای که روز پنجشنبه در خانه کارمان تهران برگزار شد از برگزیده شدن وی به عنوان عضو کالج سلطنتی چشم پزشکان انگلستان خبر داد. براساس ارزیابی سالیانه‌ی کالج سلطنتی […]

دکتر مهران زارعی قنواتی توسط کالج سلطنتی چشم‌پزشکان انگلستان به عنوان عضو برگزیده انتخاب شد.

دکتر مهران زارعی، متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه در نشست خبری‌ای که روز پنجشنبه در خانه کارمان تهران برگزار شد از برگزیده شدن وی به عنوان عضو کالج سلطنتی چشم پزشکان انگلستان خبر داد.

براساس ارزیابی سالیانه‌ی کالج سلطنتی چشم‌پزشکان انگلیس دکتر مهران زارعی از میان چشم‌پزشکان مطرح کشورهای مختلف از سراسر دنیا مانند مصر، هند و… به عنوان عضو انتخابی انجمن چشم‌پزشکان انگلستان توسط این نهاد برگزیده شده‌است.

کالج سلطنتی چشم‌پزشکان انگلستان بازوی اجرایی سرویس سلامت ملی انگلستان در آموزش، پایش، سیاست گذاری و سنجش چشم پزشکان است و قطعا برگزیده شدن توسط همچین نهادی خبر از زبردستی و حاذق بودن ایشان میدهد.

در ابتدای این نشست دکتر زارعی درباره پیامدهای این انتخاب برای چشم پزشکی ایران توضیح داد: قطعا این انتخاب، مسیر را برای همکاری‌های مختلفی در این حوزه ازجمله بهره‌گیری و به اشتراک گذاشتن تجارب، بالا بردن سطح دانش و آموزش تکنیک های نوین در سطح بین‌المللی هموار میکند.

زارعی یکی دیگر از مزایای این انتصاب را ساخت شبکه‌ی قوی ارتباطی با دیگر چشم‌پزشکان بین‌المللی در جهت اعتلای دانش چشم پزشکی در ایران دانست و گفت: به خاطر شرایط بین‌المللی کشور، ارتباط ساختن و رفت‌وآمد پزشکان خارجی به ایران سخت شده است و این انتصاب به ما کمک میکند تا این فضای همکاری بین‌المللی ادامه داشته و کمرنگ نشود.

همچنین درباره تاثیر این محدودیت‌ و تحریم‌ها بر این حوزه بیان کرد: خوشبختانه در این رشته، تقریبا اکثر امکانات فراهم هستند اما گاهی اوقات شرایط سخت میشود و بهترین ها فراهم نمیشود، دراین شرایط به رزیدنت‌ها توصیه میکنم با بیماران خود صادق بوده و حقیقت را با آنها درمیان بگذارند.

دکتر زارعی نسبت به پدیده مهاجرت پزشکان اظهارتاسف کرد و تاکید کرد: برخلاف سالهای قبل که پزشکان علیرغم مهاجرت ارتباط خود را حفط میکردند، درحال حاضر و به علت سیاست‌گذاری های اشتباه وزارت خانه تنها تصمیم باقی مانده برای آنها رفتن و قطع ارتباط است.

وی تنها راه حل مقابله با این بحران را تغییر شرایط دانست و تشریح کرد: باید بررسی‌های دقیقی انجام شود و دغدغه‌ها شنیده شود تا شرایط مناسبی برای زیست همه مردم از جمله جامعه‌ی چشم‌پزشکی فراهم شود تا دیگر کسی به فکر مهاجرت نیفتاد.

درپایان زارعی درباره انتصاب وزیر جدید بهداشت اظهار امیدواری کرد و توضیح داد: باتوجه به تلاش های آقای ظفرقندی، امیدوارم که فضای ناامیدی حاکم در جامعه‌ی پزشکی از بین برود و امید به جوانان بازگردد و تلاش‌های اخلاق مدارانه‌ی آنها دیده و به آن بها داده شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ