تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

parya
بزرگراه نیایش یکی از بزرگراه‌های تهران است که از سوی غرب خیابان ولیعصر و در جنوب بوستان ملت در شمال مرکزی تهران آغاز شده و به سوی غرب تهران کشیده می‌شود.

بزرگراه نیایش یکی از بزرگراه‌های تهران است که از سوی غرب خیابان ولیعصر و در جنوب بوستان ملت در شمال مرکزی تهران آغاز شده و به سوی غرب تهران کشیده می‌شود. این بزرگراه در راه خود با بزرگراه‌های چمران٬ یادگار امام و اشرفی اصفهانی تقاطع دارد.تونل نیایش که نقطه آغازین آن در انتهای این بزرگراه قرار دارد، پیوند دهندهٔ بزرگراه نیایش به بزرگراه صدر است و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ خورشیدی کار ساخت آن به صورت کامل به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.
این بزرگراه مهم امروز به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی تغییر نام داد و نام این شخصیت مهم بر روی تابلوی بزرگراه اعمال شد.
اکبر هاشمی بهرمانی در شهریور١٣١٣ در رفسنجان متولد شد و در دی ماه سال گذشته دار فانی وا وداع گفت،وی که یکی از پر نفوذ ترین شخصیت های اجتماعی محسوب میشود در بین سال های ١٣٦٨ الی ١٣٧٦ رییس جمهور ایران بود.
پس از ریاست جمهوری در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری نمایندگی استان تهران وا بر عهده داشت.
رفسنجانی در سال ۱۳۹۲ چهارمین بار در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان احراز نشد. با پیروزی حسن روحانی در انتخابات، با توجه به رابطه نزدیک او با هاشمی رفسنجانی و حمایت هاشمی از وی در جریان انتخابات، خانواده هاشمی رفسنجانی به تدریج وجهه سیاسی خود را بازیافتند و به سرعت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کرد. او در سالهای پایانی عمر خود توانست محبوبیتی مکدر در میان ایرانیان پیدا کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ