کاربرد سم بوتاکس در پزشکی از زبان دکتر طاهری

دکتر بتول طاهری متخصص جراحی عمومی، جراحی پلاستیک و ترمیمی: بوتاکس سمی است که توسط باکتری به‌نام کلوستریدیوم بوتولینوم تولید می‏‌شود. بوتاکس به‌طور موقت این ماهیچه‌ها را فلج می‌‏کند و چروک‏ها ناپدید می‏‌شوند.

دکتر بتول طاهری متخصص جراحی عمومی، جراحی پلاستیک و ترمیمی:

بوتاکس سمی است که توسط باکتری به‌نام کلوستریدیوم بوتولینوم تولید می‏‌شود. این سم کاربردهای متعددی در طب دارد و در مبحث زیبایی پوست‌ برای از میان بردن چین و چروک‌هایی که به‌دلیل فعالیت بیش از حد ماهیچه‌ها به‌وجود آمده‌اند، استفاده می‏‌شود. بوتاکس به‌طور موقت این ماهیچه‌ها را فلج می‌‏کند و چروک‏ها ناپدید می‏‌شوند. اثر این دارو بین 4 تا ۶‌ماه است. انواع آن بوتاکس و دیسپورت است.

چین و چروک چه نواحی با بوتاکس قابل درمان هستند؟

 بوتاکس برای رفع چین پیشانی، خط اخم،  همچنین بالا بردن انتهای ابرو، رفع چروک دور چشم و لب، کاهش تعریق در کف دست و زیر بغل استفاده می‏‌شود.

آیا سم بوتاکس عوارض دارد؟

عوارض آن در صورتی که توسط متخصص ماهر انجام شود کم و مراقبت خاصی نیاز ندارد. از عوارض بد بوتاکس افتادگی پلک بالاست که تا مدت‏ها باید فرد قطره‌های خاصی را استفاده کند معمولا 2 تا 3‌ماه بعد افتادگی پلک بهتر می‏‌شود. تزریق آن سن خاصی ندارد، ولی در افراد مسن باید با دقت و وسواس خاصی انجام شود. بعد از تزریق بوتاکس از انجام روش‏های جوانسازی که باعث کاهش اثر دارو می‏‌شود باید پرهیز کرد.

دکتر بتول طاهری متخصص جراحی عمومی، جراحی پلاستیک و ترمیمی:

دکتر بتول طاهری متخصص جراحی عمومی جراحی پلاستیک و ترمیمی با شماره نظام پزشکی 36206 مدرک پزشکی عمومی را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده و سپس دوره تخصص جراحی عمومی را در دانشگاه تهران گذرانده و در سال 1378 فارغ التحصیل شده اند. ار سال 1380 در تهران به طبابت مشغول هستند و زمینه علاقمندی وی جراحی پلاستیک و ترمیمی است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:02144287685

موبایل:09364446578

آدرس: صادقیه-فلکه دوم-نبش کوچه عابدزاده-ساختمان پزشکان پارسه-طبقه 2

وب سایت:http://www.dr-btaheri.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ