روشی جدید برای درمان کلسترول بالا

maryam01
اخیرا داروی جدیدی به نام بازدارندهی PCSK9 کشف شده که برای افرادی که سابقه‌ی خانوادگی کلسترول داشته و خصوصا کسانی که نمی‌توانند داروهای استاتین مصرف کنند، بسیار مؤثر است. در این‌جا به نکاتی درباره‌ی این دارو اشاره کرده‌ایم که حتما برایتان جالب خواهد بود. تفاوت عمده‌ی بازدارنده‌های PCSK9 با استاتین‌ها در چیست؟ کار استاتین‌ها، کاهش میزان تولید کلسترول در کبد است. اما این داروهای جدید کارشان بیرون کشیدن و خارج کردن کلسترول از جریان خون به شکل بسیار مفید و مؤثری است.

اخیرا داروی جدیدی به نام بازدارندهی PCSK9 کشف شده که برای افرادی که سابقه‌ی خانوادگی کلسترول داشته و خصوصا کسانی که نمی‌توانند داروهای استاتین مصرف کنند، بسیار مؤثر است. در این‌جا به نکاتی درباره‌ی این دارو اشاره کرده‌ایم که حتما برایتان جالب خواهد بود.
تفاوت عمده‌ی بازدارنده‌های PCSK9 با استاتین‌ها در چیست؟
کار استاتین‌ها، کاهش میزان تولید کلسترول در کبد است. اما این داروهای جدید کارشان بیرون کشیدن و خارج کردن کلسترول از جریان خون به شکل بسیار مفید و مؤثری است.
مصرف این دارو برای چه کسانی مفید است؟
بالای ۲۰ درصد از افرادی که استاتین‌ها مصرف می‌کنند بعد از مدتی مصرف آن را قطع می‌کنند چرا که از دردهای عضلانی، کم شدن قدرت حافظه و علائمی شبیه آنفولانزا می‌نالند و از طرفی در عملکرد کبدشان تغییراتی مشاهده می‌شود. به خاطر همین است که بازدارنده‌ی PCSK9 برای این افراد بسیار مناسب خواهد بود.
از طرفی بعضی از افرادی هم که به لحاظ ژنتیکی دارای کلسترول بالا هستند در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار داشته و با مصرف این دارو می‌توانند بر این مشکل خود غلبه کنند. در واقع فرد با مصرف این دارو می‌تواند میزان کلسترولش را به سطحی برساند که در زمان تولد داشته است.
آیا این دارو عوارض جانبی خاصی دارد؟
محققان مصرف این دارو را در بیش از ۶۰۰۰ بیمار بررسی کرده‌اند و پی بردند که تقریبا عوارض جانبی مهمی ندارد. برخی عوارض جانبی بالینی آن شامل سردرد، درد در برخی اعضای بدن و احساس گیجی است. از آنجایی که این داروها را باید تزریق کرد، ممکن است در منطقه‌ی تزریق واکنش‌هایی مثل سرخ شدن محل، تورم و یا عفونت‌های مختصری مشاهده شود.
(منبع: allhealthsite)

پنج غذای پایین آورنده کلسترول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ