برای داشتن استخوان‌های قوی چای بنوشید

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن چای سیاه می‌تواند راهی مؤثر برای حفاظت از استخوان‌های بدن طی فرآیند سالخوردگی باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن چای سیاه می‌تواند راهی مؤثر برای حفاظت از استخوان‌های بدن طی فرآیند سالخوردگی باشد. محققان می‌گویند حتی نوشیدن یک فنجان چای سیاه در روز می‌تواند خطر ترکخوردگی استخوان‌ها را تا ۹ درصد کاهش دهد.


آمار نشان می‌دهد از هر سه زن، یک نفر و از هر دوازده مرد هم یک نفر در پاره‌ای دوره‌ها در زندگیشان دچار پوکی استخوان می‌شوند. زنانی که از داروهای استروئیدی استفاده کرده، سیگار می‌کشند، مشروب زیادی می‌خورند و یا سابقه‌ی بیماری دارند خطر بیماری در مورد آنها بیشتر است.
در این میان رژیم غذایی اهمیت فراوانی داشته و خوردن غذاهای ناسالم در دوران جوانی باعث افزایش خطر بروز این بیماری در سنین بالاتر می‌شود. غذاهای سرشار از فلاونیدها مانند بوته‌های کرنبری می‌تواند از استخوان‌بندی بدن محافظت کند.


تحقیقات نشان می‌دهد بعد از سنین ۳۰ تا ۳۵ سالگی، تعداد یاخته‌های استخوان‌زا از استخوان‌شکن کمتر شده و زمانی که این تعادل به هم بخورد، پوکی استخوان تشدید می‌یابد.
از دیگر یافته‌های محققان این است که می‌گویند مصرف زیاد چای سیاه و فلاونیدها باعث کاهش خطر ترک استخوان در زنان مسن می‌شود. در واقع چای سیاه و فلاونیدهای آن تأثیرات بسیار مفیدی دارند. همانطور که می‌دانید فلاونیدها دسته‌ی گسترده‌ای از مواد فیتوشیمیایی هستند که بیشتر در غذاهای گیاهی و چای یافت شده و منبع غنی آن محسوب می‌شوند.
(منبع: mayoclinic)

جلوگیری از پوکی استخوان پس از یائسگی با رژیم غذایی آسیایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ