چرا کودکم دست وپاچلفتی لقب می گیرد؟!

faateme1366
عضو انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران جزییات و علت اینکه برخی کودکان دست پاچلفتی لقب می گیرند، را توضیح داد.

محسن احدی در گفتگو درباره سرگیجه در کودکان اظهارداشت: باید بدانید که بیماری‌های وستیبولار نه تنها در بزرگسالان، بلکه در کودکان نیز رخ می‌دهند و هر چند اعتقاد بر شیوع کمتر آنها در کودکان است، اما گزارشات مکرری از افزایش شیوع آنها در دوران کودکی منتشر شده و هر روز توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند.

وی ادامه داد: بیماری‌های وستیبولار می‌تواند موجب تاخیر رشد حرکتی کودک و مشکل بی تعادلی در وی شود بطوریکه اطرافیان، وی را کودکی دست پاچلفتی به شمار آورند.

احدی تصریح کرد: علاوه بر این، بیماری‌های وستیبولار موجب ضعف در کنترل حرکات چشم و حفظ ثبات دید می‌شوند که در نهایت منجر به مشکلات یادگیری و اختلال در خواندن این کودکان خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه، علی رغم آگاهی روزافزونی که از بیماری‌های وستیبولار در کودکان ایجاد شده است، هنوز غربالگری این بیماری‌ها در کودکان اجرا نمی‌شود و در نتیجه، امکان انجام مداخلات درمانی و توانبخشی به موقع با دشواری روبروست.

احدی خاطرنشان کرد: آیا از احساس سرگیجه و چرخش محیط به دورتان رنج می‌برید؟ آیا حرکت دادن سر یا بلند شدن از جا باعث گیجی و منگی تان می‌شود؟ آیا دچار سرگیجه هستید یا در حفظ تعادلتان به هنگام راه رفتن دچار مشکل شده اید؟ خواندن این گفت‌وگو را به شما توصیه می‌کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ