ماجرای سقوط فضانورد در 13 فروردین چیست؟

pegiu
شنیده ها حاکی از آن است که یک فضانورد به زمین سقوط خواهد نمود.درباره این خبر در ادامه این مطلب بخوانید.

سقوط فضا نورد به زمین

طبق اخباری که به تازگی در سایت های داخلی و خارجی در حال انتشار است گفته می شود فضانوردی که ماموریت آن به پایان رسیده در زمانی که پیش بینی شده است وارد مدار جوی زمین خواهد شد.

جزییات خبر سقوط فضانورد در ایران چیست

پیش‌بینی می شده کهایستگاه فضایی «تیان‌گونگ-۱» بین بامداد دوازده فروردین تا ظهر سیزده فروردین وارد جو زمین می شود. مسیر سقوط هنوز مشخص نیست و ایران هم فعلا در ناحیه سقوط قرار دارد.
بازه زمانی سقوط فضاپیما به وقت تابستانی ایران، از ساعت دو و سی دقیقه بامداد دوازده فروردین تا ساعت ده و سی دقیقه روز سیزده فروردین را شامل می‌شود. در حال حاضر، فضاپیمای چینی در ارتفاع صد و هفتاد و هفت کیلومتری از سطح زمین قرار دارد و هر هشتاد و هشت دقیقه یک‌بار زمین را دور می‌زند. با توجه به گردش مداری سریع و بازه سی و دو ساعته ورود، هنوز نمی‌توان مسیر سقوط فضاپیما را به‌دقت مشخص کرد.

کارشناسان فضایی پیش‌بینی کرده‌اند که ایستگاه فضایی «تیان‌گونگ-۱» حوالی ساعت چهارده روز اول آوریل به وقت جهانی وارد جو زمین می‌شود. این بازه زمانی البته گسترده است و از شانزده ساعت قبل تا شانزده ساعت بعد از زمان اعلام‌شده ادامه دارد.در حال حاضر، تمام نقاط زمین که بین عرض‌های جغرافیایی چهل و سه درجه شمالی تا چهل و سه درجه جنوبی واقع شده‌اند، بالقوه در مسیر سقوط این فضاپیما قرار دارند. البته «تیان‌گونگ-۱» با ورود به جو زمین، به شکل آذرگویی درخشان می‌سوزد و به قطعات کوچک‌تر خرد می‌شود؛ اما امکان دارد که برخی از این قطعات به سطح زمین برخورد کنند و روی بیضی کشیده‌ای به طول هزاران کیلومتر و پهنای ده کیلومتر پراکنده شوند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ